Notiser

Aktuellt just nu...>>
Notiser November 2022

Ölands Idrottsgala
28 Nov: Högby IF var den förening på Ölands Idrottsgala 2022 på Ekerum som tog hem flest priser genom att ta hem hela fem glasstatyetter med priser från olika donatorer.
Tuva Grimheden - Handelsbankens Stipendium
Abdirahman Ali - Dina Försäkringar Syd Stipendium
Marcus Nilsson - Årets manlige friidrottare
Hanna Lindholm - Årets Kvinnliga friidrottare
Högby IF - Årets Förening

Jämjöhalvan
12 Nov: Idag sprang 19 löpare från Högby IF Jämjöhalvan och loppets tre olika distanser. Halvmarathon, 10km och 5km. Totalt blev det 9 pallplatser till löparna från Högby IF!

Nordiska mästerskapen i terränglöpning
6 Nov: Landslagsdebut för Hugo Unosson i Nordiska mästerskapen i terränglöpning som idag avgjordes i Norska Kristiansand. Hugo sprang in som femtonde P19 kille på tiden 23:28.6 över 6km.

Höstrusket Marathon
6 Nov: David Nilsson vann igår Höstrusket marathon på nytt banrekord! David sprang i mål på tiden 2:26.57.

6-Timmars i Borås
6 Nov: Igår lördag gick Borås 6-timmars. Högby IF representerades av Anna Hedenfeldt som fick ihop fina 69,53 km på sex timmars löpning. Distansen resulterade i en sjundeplats.

VM Silver till Ida Nilsson i VM i Trail
5 Nov: VM silver i trail över 80km till Ida Nilsson! Ida sprang idag hem silvret i VM i trail som avgjordes i Thailand och i staden Chiang Mai. Banan mätte 80km och gick på ca 1700m höjd där löparna avverkade 4807 höjdmeter. Ida sprang i mål på tiden 8:34.59!

foto: @itra_trail